fbpx

Management Coaching

Op jouw plek in de organisatie word je veel toevertrouwd. Niet alles kun je delen of bespreken met andere collega's en dat geeft je soms eenzaam gevoel op deze plek. Graag zou je eens willen sparren met iemand. Het gevoel hebben dat ook jij hulp kunt krijgen bij wat op jouw pad komt.

Vertrouwen, Veiligheid en Moed zijn de kern van mijn werk

Onderwerpen die langskomen:

Persoonlijk leiderschap, belemmeringen en overtuigingen

Kwaliteiten en valkuilen

Beter communiceren

Patronen bij jezelf en in de organisatie

Visieontwikkeling

Bezielend leiderschap

Omgaan met conflicten en emoties

Stressmanagement

Verschillende belangen

De manager als coach

Nicolette is een prettig persoon, zij weet snel de situatie te doorgronden en de vinger op de zere plek te leggen. Zij spiegelt, stelt vragen, stelt zich neutraal op. Door het stellen van de juiste vragen laat ze de coachee zelf de conclusies trekken. Dat is echt een kracht.

Leidinggevende, Sales Backoffice team

Als leidinggevende bevindt je je soms in een lastige positie. Sommige medewerkers ‘versta’ je niet. Of iemand zit in je allergie. Je zit in de directie of in het MT en merkt dat je niet altijd alles vrijblijvend kunt bespreken met een collega. Sensitiviteit is in jouw rol essentieel.

 

Wat houd je bezig?
  • Je bent zakelijk verantwoordelijk en het eerste aanspreekpunt voor mensen om je heen. Wat hoor je in de wandelgang en hoe ga je hier mee om?
  • In een positie tussen directie en je eigen medewerkers voel je je soms eenzaam. Waar kun jij je vragen of zorgen kwijt?
  • Bij wie vind je een klankbord en van wie krijg je nog feedback?
  • Hoe kom je erachter wat jouw teamleden werkelijk bezighoudt, nu jullie elkaar niet zo maar bij de koffieautomaat tegenkomen?
  • Wie of wat helpt jou stilstaan bij de huidige situatie en overwegen van stappen voor de toekomst?
  • Als leider en manager ervaar je soms ‘gedoe’ in de organisatie, onduidelijkheden, terugkerende conflicten of problemen, ideeën of veranderingen die niet van de grond komen. Wat iemand uitspreekt is het topje van de ijsberg. Hoe kom je bij de kern? En hoe kom je verder?

Ik merk dat een spiegel vanuit gedrag helpt om te kijken naar wat er gebeurt. Situaties gebruiken we als signalen, verhalen zijn richtingaanwijzers. Steeds weer is het een uitdaging om de situatie open te houden. Door in oplossingen te schieten ga je direct een stap verder en vermijd je het signaal. Ontdek hoe je verder komt met een management coach, een sparringpartner.

moeite met verandering
Drijfveer

Dat wat niet wordt uitgesproken en er tegelijkertijd wel in het midden hangt, triggert mij. Dit was voorheen voelbaar in de wandelgang, maar nu nog steeds in gesprekken tussen teamleden. Ook al vinden die nu ook geregeld online plaats.

Ik help bij het inventariseren van signalen en triggers en het vertalen van de betekenis zodat je als leidinggevende verder kunt met dat wat er is en dat waar je naar toe wilt. Hierbij vervul ik de rol van spiegel en klankbord. Mijn toegevoegde waarde komt voort uit mijn ervaring als leidinggevende, coach en ondernemer. Ervaring die is opgebouwd door ervaren, vallen en opstaan, doorzetten en hulp vragen.

 

Mijn coachhouding is nuchter, duidelijk, open. Uiteraard is veiligheid en vertrouwelijkheid de basis van de samenwerking.

Call Now Button